BLOG
Zdjęcie Wesele Łódź i województwo łódzkie - ile kosztuje na sali a ile w cateringu?

Wesele Łódź i województwo łódzkie - ile kosztuje na sali a ile w cateringu?

Catering na wesele Łódź i województwo łódzkie - ile kosztuje organizacja na sali a ile w cateringu?

Jedną z najbardziej istotnych pytań przy planowaniu wesela jest określenie to o cenę takiego przedsięwzięcia. Określenie budżetu to rzecz zdecydowanie pierwszorzędna, która finalnie pozwoli nam zdecydować o formie wesela. Co gdy znamy już budżet? Wesele możemy zorganizować w dwóch zasadniczych formach - w lokalu lub w formie cateringu. Obie formy dają wiele wariantów organizacyjnych, mając jednocześnie wpływ na cenę całościową imprezy. Wszyscy wiemy że są rzeczy, które być na weselu muszą, ale są i takie, które można odpuścić. Poniżej postaram się  w skrócie odpowiedzieć co i ile kosztuje. Dzielę składniki na niezbędne (zaznaczone na czerwono) oraz dodatkowe (zaznaczone na niebiesko).

Dla łatwego liczenia biorę pod uwagę imprezę weselną dla 100 osób w dwóch wariantach - w lokalu oraz w wybranym przez siebie miejscu – np. w ogrodzie na działce. Co okaże się tańsze? Myślę że odpowiedź nie będzie dla Was wcale oczywista.

Ile kosztuje wesele na 100 osób w lokalu?


Nie ma chyba prostszej w organizacji formy wesela niż wesele na sali bankietowej. W tym wypadku sprawa jest jasna i oczywista. Płacąc za tzw. „talerzyk” (w woj. łódzkim jest to koszt ok. 200-250 zł za osobę) w cenie otrzymujemy wszystko co niezbędne, tj.: wynajętą salę w wybranym wcześniej wystroju, stoły, krzesła, obsługę, napoje (soki, wodę, napoje gazowane, kawę, herbatę) oraz przede wszystkim jedzenie (w powyższych cenach jest to zazwyczaj 3-4 posiłki gorące oraz pakiet przystawek - tzw. „zimnej płyty”, "wiejski stół", deser). Płacąc wyżej wymienianą kwotę jedynym co pozostaje na naszej głowie jest już „tylko” organizacja ew. dekoracji kwiatowych (koszt to min. 1500 zł), atrakcji dodatkowych – np. fotobudki (min. 500 zł), alkoholu (ok. 4500 zł, choć wszystko zależy od ilości, mnogości rodzajów i klasy trunków), tortu (min. 700 zł) oraz orkiestry (min. 4500 zł) lub DJ (min. 2500 zł). Poniżej w tabeli podsumowanie wydatków.

Wydatki na wesele na 100 osób w lokalu Cena
"Talerzyki" 21000 - 24000 zł
Dekoracje (w tym kwiaty) 1500 - 3000 zł
Alkohol od 4500 zł
Tort 700 - 1200 zł
Orkiestra 5000 - 7000 zł
DJ 2500 zł
Fotobudka 500 - 700 zł
Ciężki dym do pierwszego tańca 400 zł
Fotograf 2500 - 4000 zł
Kamerzysta 4500 - 5500 zł
Pokaz sztucznych ogni 2000 zł
Winietki 250 zł
Zawieszki na alkohol 50 zł - 100 zł
Mapa rozmieszczenia gości 50 zł
Łącznie wydatki (tylko niezbędne): 30200 - 40200zł

 

Ile kosztuje wesele w ogrodzie?

Mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać, że impreza organizowana na własnym terenie będzie dużo tańsza od tej organizowanej na sali. Przecież oszczędzamy na wynajmie miejsca!
Nie jest to do końca prawda i jeśli cena całości jest głównym motywem wyboru opcji cateringu, to poważnie rozważ jednak organizację w sali. Owszem catering w ogrodzie nie generuje kosztu wynajmu sali, ale trzeba pamiętać o tym, że nie można zakładać jako pewnik, iż pogoda będzie idealna. Trzeba być przygotowanym na to, że szczęście może nam nie dopisać - w tym wypadku oznaczając deszcz. Jak temu zaradzić? Oczywiście wynajmując odpowiedni namiot. Namiot w którym zmieści się 100 miejsc siedzących oraz parkiet powinien mieć wymiar ok. 240 m2. Ta wielkość pozwoli na swobodne poruszanie się gości oraz dobrą zabawę na parkiecie. Cena wynajmu takiego namiotu z montażem (zazwyczaj dzień przed weselem) i demontażem (zazwyczaj dzień po weselu) to ok. 4000 zł. Do tego niezbędne będą oczywiście takie dodatki jak parkiet taneczny - ok. 750 zł za 30 m 2, krzesła - 6 zł sztuka, pokrowce na krzesła również 6 zł sztuka, okrągłe lub prostokątne stoły – 40-80 zł sztuka oraz obrusy za ok. 15 zł sztuka. To oczywiście absolutne minimum miejscowe. Jak łatwo policzyć organizacja tylko niezbędnego miejsca w minimalnej wersji kosztuję nas już ~6150 zł! Aby bardziej uzmysłowić te kwotę jest to 61 zł i 50 gr, na osobę bez jedzenia. A co z jedzeniem? No właśnie. W przypadku sali weselnej sprawa jest prosta - płacimy za talerzyk, a w cenie dostajemy lokal, jego wystrój oraz kilkuposiłkowe menu. Trzeba pamiętać że w przypadku lokalu, kuchnia jest na miejscu, co nie generuje kosztu organizacji kuchni „polowej” na zapleczu imprezy ogrodowej, czy też kosztów kilkukrotnych dostaw ciepłych posiłków z siedziby firmy cateringowej na miejsce wesela w ogrodzie. Koszty lokalowe sal weselnych stanowią zdecydowanie małą część ceny „za osobę”, przez co większość kosztu który ponosimy za „talerzyk” to koszt głównie menu oraz obsługi imprezy (na dalszy plan schodzą tu rachunki za media itp.).

Reasumując. Gdy chcemy by nasze wesele w namiocie różniło się od wesela na sali tylko aranżacją i lokalizacją, ale niekoniecznie formą biesiady czy też menu, oprócz ceny za osobę, która zostanie przeznaczona na samą organizację namiotu z miejscami musimy liczyć się ze sporym kosztem cateringu, który wyniesie pomiędzy 190 a 250 zł za osobę (bez obsługi kelnerskiej). W podanych w poprzednim zdaniu cenach firma cateringowa jest w stanie zorganizować podstawową zastawę, przygotować oraz wyserwować jedzenia jak na sali. A propos serwowania, jak wspomniałem wcześniej, cena obsługi to kwestia dodatkowa. Wesele na 100 osób powinno obsługiwać ekipa złożona z 4-5 doświadczonych kelnerów. Koszt ich organizacji to dodatkowe 2000-2500 zł, czyli 20-25 zł za osobę.
Jak łatwo policzyć koszt organizacji wesela w ogrodzie to na te chwilę przy minimalnym założeniu 275 zł. Oczywiście do tego trzeba dodać jeszcze niezbędne wydatki takie jak wódka i inne alkohole, tort, DJ-a, czy też orkiestrę oraz ew. dekoracje kwiatowe. Długo by wymieniać. Ceny usług dodatkowych znajdziesz w poniższej tabeli.

Wydatki na wesele na 100 osób w lokalu Cena
Catering 19000 - 25000 zł
Dekoracje (w tym kwiaty) 1500 - 3000 zł
Alkohol od 4500 zł
Tort 700 - 1200 zł
Orkiestra 5000 - 7000 zł
DJ 2500 zł
Namiot 4000 zł
Wynajem krzeseł z pokrowcami 1200 zł
Wynajem stołów 500 - 800 zł
Wynajem obrusów 150 zł
Wynajem podłogi pod parkiet taneczny 750 zł
Obsługa kelnerska 2500 zł
Fotobudka 500 - 700 zł
Ciężki dym do pierwszego tańca 400 zł
Fotograf 2500 - 4000 zł
Kamerzysta 4500 - 5500 zł
Pokaz sztucznych ogni 2000 zł
Winietki 250 zł
Zawieszki na alkohol 50 zł - 100 zł
Mapa rozmieszczenia gości 50 zł
Łącznie wydatki (tylko niezbędne): 41300 - 52600 zł

 

Podsumowanie

A zatem ile kosztuje wesele na 100 osób? Odpowiedź brzmi – to zależy... Od tego na jaką opcję oraz na jakie atrakcje się zdecydujesz. Minimalny koszt organizacji wesela na 100 osób w sali to wg mnie ok. 30000 zł, a ogrodzie to ok. 40000 zł, choć zdarzało się nam organizować imprezy dużo taniej. Mimo, że podałem w swojej tabeli kosztów ceny w widełkach górnych oraz dolnych, to te górne tak naprawdę nie obowiązują. Gwarantuję, że jeśli tylko poszukasz znajdziesz usługi tańsze i droższe, mniej lub bardziej profesjonalne, czy też mniej lub bardziej ekstrawaganckie. Przy tym wszystkim warto pamiętać, że podstawową zaletą wesela w plenerze jest właśnie… plener. Naturalne środowisko, kontakt z naturą, większa swoboda, a niekoniecznie cena za talerzyk. Szerzej o tym piszemy tutaj: https://pankanapka.pl/blog-catering-weselny-lodz.

Mam nadzieję że powyższy artykuł przybliżył Ci nieco zagadnienie kosztów imprezy weselnej. Jeżeli jesteś zainteresowany większą ilością informacji na temat organizacji wesela śmiało pisz do mnie na adres marketing@pankanapka.pl

P.S. Mój artykuł nie dotyka bardzo obszernego tematu cen sukien ślubnych, garniturów, fryzjerów, kosmetyczek, nabożeństw itp. Zostawiam to dedykowanym specjalistom.

Maciej Dąbrowski

Strzałka wróć

catering na wesela Łódź poradnik


catering weselny łódzkie ile kosztuje


catering na wesele w plenerze Łódź jak wybrać


catering weselny a sala bankietowa porównanie kosztów